جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هرگز آرامش ندارند، تصریح کرد: شهید حسن طهرانی‌مقدم کاری کرد که هر نقطه‌ای را بخواهیم می‌توانیم، بزنیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم نکوداشت مقام علمی شهید حسن طهرانی‌مقدم از جامعه علمی برای برگزاری چنین مراسمی تقدیر کرد و گفت: از جامعه علمی کشور که با رویکرد انقلابی و با یک استقبال با شکوه در مراسم بزرگداشت و یادواره سردار شهید عرصه جهاد علمی شرکت می‌کنند باید تقدیر کرد.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه مقامات علمی کشور و کسانی که در عرصه اندیشه و علم تلاش می‌کنند پایه‌های اساسی اقتدار کشور را در عالم می‌سازند، افزود: شهادت زیباترین جلوه شخصیت یک انسان است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران دو صفحه از تاریخ یک ملت را تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: ما دو تاریخ متضاد را با چشمان خود دیده‌ایم.

وی افزود: در یک برهه این تاریخ ما در چارچوب طراحی و سناریو و نقشه جامع ذهنی قدرت‌های بزرگ قرار گرفته بودیم. در آن تاریخ ما بخشی از توجه استراتژیک دشمن برای جهانی شدن بودیم و در مقطعی از تاریخ حداکثر اعتبار کشور ما یکی از ستون‌های دوگانه نیکسون بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما تاریخی را تجربه کردیم که حداکثر نقش ما در تحولات بین‌المللی پل پیروزی برای دیگران بود، اضافه کرد: تاریخی را تجربه کردیم که دامنه رشد و توسعه علمی ما را دیگران تعیین می‌کردند و به ما اجازه پرواز اندیشه در جهان داده نمی‌شد.

سردار سلامی ادامه داد: ما تاریخی را تجربه کردیم که 40هزار مستشار آمریکایی سیستم دفاعی ما را تعریف می‌کردند و حداکثر هویت ما را در جشن‌های 2500ساله شاهنشاهی به نمایش می‌گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زمانی حتی قدرت ساختن گلوله تفنگ کوچک را نداشتیم، ادامه داد: در یک برهه‌ای از تاریخ حداکثر تصور ما از ماهواره بر اساس قانون نیوتون و تنها یک نقاشی کوچک بر روی کاغذ بود در حالیکه هیچ تجسم واقعی از این قوانین نداشتیم.

وی افزود: ما راجع به موتورهای توربین و جت مطالعه می‌کردیم و حتی یک بار تصویر آن را نمی‌دیدیم.

سردار سلامی با بیان اینکه ما تاریخی را دیدم که برای دیدن دوربین دیده‌بان در آمریکا آموزش داده می‌شد، تصریح کرد: این مقطع را زندگی در گورستان می‌دانیم و تمام ملت ما این برهه از تاریخ را با افسردگی تاریخی یاد می‌کنند که هیچ هویت مستقلی به نام ایران وجود نداشت.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران همه این سقف‌ها و دیوارها را دنیای استکبار بر سر ما کشیده بود تا تراز هویتی ما را در سطحی پایین نگه دارد، تصریح کرد: با بروز انقلاب اسلامی همه آنها شکسته شد و در نقطه آغاز تولد انقلاب اسلامی استراتژیک بزرگترین هویت را در تاریخ شکستیم.

سردار سلامی ادامه داد: در این گردش تاریخی ما زندگی بدون اراده ابرقدرت‌ها را تجربه کردیم و در این مقطع همه چیز تولد دوباره‌ای بود.

به گفته وی دفاع مقدس اولین مقابله تمام قوای دنیای اسکتبار جهان دو قطبی در مقابل جمهوری اسلامی بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: دنیای استکبار سیستمی را طراحی کردند که همه کشورها با یک قدرت هسته‌ای و در مدار قدرت‌های بزرگ حرکت کنند و حرکت بدون آنها ممکن نبود.

وی افزود: در آن دوره از تاریخ، پیروزی انقلاب اسلامی یک کار استثنایی بود و آن جنگ یک جنگ جهانی به حساب می‌آمد؛ زیرا متحدین اروپایی و غرب یک آرایش سیاسی در مقابل یک ملت تازه متولد شده که در تعلیق سیاسی به سر می‌برد تشکیل دادند و به آن حمله کردند ولی این ملت با ایستادگی تعادل سیاسی خود را نگه داشته است.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه عناصر اصلی قدرت ما ولایت فقیه و اسلام است، تصریح کرد: ملت با ولایت فقیه و اسلام توانستند در ارتفاع اقتدار قرار گیرند و ملتی نام‌آشنا و پر افتخار بسازند و امروز این موضوع توسط همه افکار عمومی در جهان شناخته شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد نقش سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم در طراحی نقشه هویتی ایران، گفت: ما هرگز نمی‌توانستیم تصویر حرکت یک ذره را از صفحه عبور دهیم ولی شهید حسن طهرانی‌مقدم برای اولین‌بار ما را مسافر فضا کرد.

وی افزود: امروز بزرگی به وسعت جغرافیایی نیست بلکه معیار بزرگی دامنه‌های دانش و گستردگی ذهن‌ها است.

سردار سلامی ادامه داد: ما وقتی دل فضا را می‌شکافیم و نام ایران را در ماورای جو طنین‌انداز می‌کنیم و می‌توانیم هزاران کیلومتری ماورای جو را نگاه کنیم، زمین را کوچک می‌شماریم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی از زمین به قدرت‌ها نگاه می‌کنیم آنها را بی‌انتها می‌بینیم، تصریح کرد: ما نیازمند دیدن قدرت‌های دشمن هستیم ولی وقتی از بالا آنها را می‌بینیم آنها را دارای عرض و طول مشاهده می‌کنیم که شهید حسن طهرانی‌مقدم این کار را کرد.

سردار سلامی ادامه داد: وقتی ما می‌توانیم به درون هسته اتم نفوذ کنیم و به درون سلول‌ها نفوذ کنیم آن وقت بزرگ می‌شویم و شهید حسن طهرانی‌مقدم راز بزرگی و جاودانی بودن ما را تشخیص داده بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی منطقی در جهان ارائه می‌دهیم باید پشتوانه‌ای برای آن باشد، تصریح کرد: اگر پشتوانه‌ای از قدرت و مواد عینی و واقعی نداشته باشیم، منطق ارائه شده فایده‌ای ندارد.

سردار سلامی با بیان اینکه هیچ کشوری مدت اثابت یک موشک بالستیک به زمین را امتحان نکرده است، اظهار داشت: شهید حسن طهرانی‌مقدم این ایده را مطرح کرد که از موشک بالستیک به جای موشک کروز استفاده کنیم در حالیکه هیچ وقت باور نمی‌کردیم این اتفاق بیافتد، آنقدر غیر ممکن بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پشتکار و تلاش شهید حسن طهرانی‌مقدم، گفت: چندین بار موشک‌های طراحی شده امتحان خوبی را پس نداد و ما فکر می‌کردیم که حسن طهرانی‌مقدم انگیزه خود را برای ادامه کار از دست بدهد.

وی افزود: در آن زمان شهید حسن طهرانی‌مقدم همه را جمع می‌کرد و با صحبت‌هایی که می‌کرد همه ذهن‌ها را از خرابی موشک‌ها پاک می‌کرد.

سردار سلامی ادامه داد: تا اینکه یک روز موشک جواب داد و ما موفق شدیم و من در آنجا به آقای جعفری زنگ زدم و گفتم که سیستم هدایت موشک، هدف را گرفت.

وی افزود: از آنجایی که ما وارد یک فضای جدید شدیم دشمنان فهمیدند که آرامش ندارند و الان مشاهده می‌کنیم که پهبادهای بدون سرنشین تا چندصد کیلومتر هدایت می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هرگز آرامش ندارند، تصریح کرد: شهید حسن طهرانی‌مقدم کاری کرد که هر نقطه‌ای را بخواهیم می‌توانیم، بزنیم.

سردار سلامی در مورد ویژگی‌های شهید حسن طهرانی‌مقدم نیز گفت: شهید حسن طهرانی‌مقدم ذره‌ای به دنبال نام نبود و ما همه موفقیت‌های او را به نفع خود مصادره می‌کردیم و آنچه که امروز می‌بینید حاصل تلاش این قهرمانان بزرگ است.

به گفته وی شهید حسن طهرانی‌مقدم کارهای فوق‌العاده بزرگی انجام داده است که نمی‌توانیم‌ آنها را اعلام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    سردارسلامي گفته كه:شهید حسن طهرانی‌مقدم کاری کرد که هر نقطه‌ای را بخواهیم می‌توانیم، بزنیم. ميخواستم بپرسم كه حالا اين هر نقطه شامل آمريكا هم ميشه؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    0 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس